Eerlijke prijzen

Één van de onderdelen van onze visie, is dat wij eerlijke prijzen willen rekenen. Wat wij daar nou precies mee bedoelen, leggen we hier in meer detail uit.

Hond met een unieke kijk op eerlijke prijzen

Wij zijn een bedrijf. Wij hebben huur, salarissen en inkoop van goederen en diensten die wij moeten betalen. Daarom moeten wij ook iets rekenen voor onze diensten en goederen. Wat wij niet hebben, is onnodige managementlagen!

Eerlijke motivatie

Wij willen te allen tijde voorkomen dat wij financieel gemotiveerd worden om iets verkeerds te doen. Dat klinkt voor de hand liggend, maar daar komt meer bij kijken dan je denkt. Zo hadden we onze consultprijs lager kunnen maken, maar dat moet je dan compenseren door mensen vaker terug te laten komen, of door meer andere producten te verkopen.

De prijs, zoals wij die gekozen hebben, zorgt er voor dat wij het ons kunnen veroorloven om uw huisdier zo snel mogelijk beter te hebben, en geen onnodige prikken te geven of onnodige onderzoeken te doen. We zijn daarom ook geen “budget praktijk”, maar in de meeste gevallen wel een stuk goedkoper dan de echte “budget praktijken”.

Juiste medicijnkeuze

Een voorbeeldje is “een prik antibiotica en antibiotica tabletten” bij een goedkope dierenarts. Dat is in de overgrote meerderheid van de gevallen onzin: de antibiotica die we in prikvorm hebben, is anders dan de antibiotica die we in pil-vorm hebben.

Het heeft dus geen zin om met een prik van Antibioticum A te beginnen, en met Antibioticum B door te gaan. Sowieso wordt er veel te vaak antibiotica voorgeschreven: bij de meeste virussen en bij de meeste abcessen is het helemaal niet nodig.

Juiste toediening

We prikken alleen als dat nodig is, en niet om iets extra op de rekening te kunnen zetten. Wanneer is een prik nodig?

Als het bijvoorbeeld

  • een éénmalige dosering is
  • de patiënt niet eet, of juist misselijk is
  • het medicijn sneller werkt met een prik (bij de meeste niet het geval)
  • er simpelweg geen mondelinge variant van bestaat

Denken, dan doen

Ook zijn wij een beetje wars van onnodige diagnostiek. Als wij iets willen weten, dan testen we voor dat specifieke ding. Als er haast bij is, testen we soms op meerdere dingen tegelijk. Dat klinkt zuinig, maar het is ook verstandig: als je op dingen gaat testen die niet zo veel voorkomen, holt de waarde van het resultaat hard achteruit.

Dat wordt allemaal erg wiskundig, en daar kunt u hier meer over lezen, maar het komt hier op neer: Doe alleen gerichte diagnostiek, en denk dus eerst na wat je precies wilt weten.

Eerlijke prijzen voor eerlijke tijden

Weet u nog de tijd dat u bij een dierenarts even binnenwipte om te laten controleren of het nu okay was, en u kon zonder te betalen weer naar buiten? Dat doen wij ook nog steeds zo.

HandelingPrijs consult
Eerste keer een aandoeningEen gewoon consult
Een aandoening is veranderd, zodat we opnieuw na moeten denkenEen gereduceerd consult
Een controleGratis consult

Eerlijke prijzen is soms gewoon geen prijs.

Individueel bekijken

Natuurlijk wil iedereen het beste voor zijn huisdier. Maar het baasje moet aan het eind van de maand ook nog de huur of de hypotheek kunnen betalen. In veel gevallen is er dus een grens aan wat er uitgegeven kan worden. In sommige gevallen kun je dan voor een goedkopere optie van diagnostiek en behandeling kiezen. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk of wenselijk. Maar wat we vooral willen voorkomen is dat er voor veel geld bijvoorbeeld een CT scan gedaan wordt, en er dan geen geld meer is om het probleem daadwerkelijk aan te pakken.

Geen offers op kwaliteit

Wij hebben voor onszelf heel duidelijk wat “minimale zorg” inhoudt. Dat zijn zaken waar je het gewoon niet goedkoper aan wilt pakken. Een onzichtbaar voorbeeld daarvan, is ons anesthesie beleid. Dat is namelijk iets waar het baasje niks van merkt, maar het dier wel: Daar stellen wij dus duidelijke grenzen. Dat is helaas niet bij iedere kliniek het geval.

Gouden handboeien

Wij streven er naar om de advocaat van u en uw huisdier te zijn, als het op nadere zorg aankomt. Daarom hebben wij geen gouden handboeien in de vorm van “verzekeringen” die enkel bij onze kliniek gelden, of een overkoepelende organisatie die er bij gebaat is om u binnen de keten te houden.

U kunt er van uit gaan dat als een verwijzing nodig is, wij u de beste optie aanraden: waar dat ook moge zijn. Onze onafhankelijkheid is onze kracht!

Wel hebben wij een kortingsplan voor preventieve zorg. Een manier om ook daar een eerlijke prijs te kunnen bieden voor een eerlijke dienst.

Leave a Comment

(6 Commentaren)

  • C vd heuvel

    Geachte heer/mevr. Ik ben één keer bij u geweest en dat gaf een vertrouwd gevoel het is dus niet uitgesloten dat (indien nodig) ik weer een bezoek bij u zal brengen. Maar ik heb een eerlijke vraag. Kunt u wat doen aan de vaccinatie kosten? Ik heb een poes en een hond als die gevaccineerd moeten worden dan zou dat inclusief consult 90€ kosten bij basic vets kost me dat bijna 40€ dat is wel een verschil ik zou dan 50€ besparen. Ik hoor graag van u. M.v.g. c vd heuvel.

    • Mathijs Beaujean

      Beste C vd Heuvel,
      Wat fijn om te horen dat u het bezoek aan onze kliniek zo prettig vond. En u bent van harte welkom als dat weer nodig zou zijn.
      Helaas kunnen we niet zo veel doen aan onze vaccinatie kosten (al zit er standaard korting op het tweede dier, dus u zou bij ons 80€ kwijt zijn), aangezien wij het een redelijke prijs vinden voor de dienst die u krijgt:
      15€ voor de prik zelf vinden wij een redelijke vergoeding voor het goedje zelf (en de kennis die nodig is om te weten welke toegediend moet worden op welk moment en waarom).
      30€ voor het consult zelf (of 20€ voor een tweede dier) betaalt u voor de gezondheidscontrole door een ervaren persoon met het daarbij passende advies. Als we dat voor minder zouden aanbieden, zou er een prikkel ontstaan om u dingen te verkopen/adviseren die niet nodig of onjuist zijn. Dat willen wij voorkomen. Daarom hebben wij er voor gekozen om het bij een eerlijke vergoeding voor een eerlijke dienst te houden.
      Evengoed begrijpen wij het dat elke euro telt, zeker in deze tijden. Sterkte met uw keuze, en u bent altijd van harte welkom.

  • Mary

    Ik dacht dat als je met 2 dieren kwam datver toch maar 1 consult wordt berekend?
    Dan is het toch goefkoper?
    Mvg

    • Mathijs Beaujean

      Als je met twee dieren komt, betaal je in de regel voor één dier een vol consult, en voor de ander een gereduceerd consult.

  • Jenny Albers

    Wat kost een ct scan of mri scan bij jullie

    • Mathijs Beaujean

      Wij hebben geen CT-scanner en ook geen MRI-scanner. Wij verwijzen onze patienten altijd naar het best passende dierenziekenhuis. Aangezien wij geen onderdeel van een keten zijn, kunnen we hierin optimaal adviseren.

  • Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *