Visie

Fijne omgeving

Honden kant van de kliniek

Naar de dierenarts gaan is al stressvol genoeg. Niet alleen hebben honden hun eigen kant van de kliniek, ook is het ruim opgezet en worden afspraken zo gepland dat de wachtkamer nauwelijks nodig is.

We doen ons best, bij dierenkliniek Dordrecht, om mens en dier zo comfortabel mogelijk te maken. Naar de dokter moeten is al erg genoeg, zonder dat er een boze hond of kat naar je zit te staren. De kliniek is dan ook opgezet met de kennis van de “Fear Free Pets” organisatie. Op die manier worden hond, kat, konijn, vogel, knager en mens zoveel mogelijk op hun gemak gesteld. Dit gaat een stapje verder dan de “Cat Friendly Clinics”, aangezien die zich enkel op katten richten.

Baasjes en hun huisdieren worden vanaf de balie meteen naar hun afdeling geleid: honden naar de hondenkant, katten naar de kattenkant. En de afspraken worden zo gepland, dat wachten in de wachtkamer eigenlijk nooit nodig is. Mocht het toch een keer gebeuren, dan is er een scheidingswand, zodat zenuwachtige honden geen last hebben van andere cliënten.

Communicatie

Katten gaan naar de kattenkant van de kliniek

De kattenkant van de kliniek heeft twee katten spreekkamers. En de toegang tot de kattenopname (voor zieke katten of voor katten die geopereerd moeten worden) zit direct aan deze kant.

Natuurlijk vergeten we de baasjes ook niet. We nemen de tijd om alles zo goed mogelijk uit te leggen, zodat iedereen een afgewogen beslissing kan nemen. Als u wilt krijgt u alle informatie van het consult en de behandeling thuisgestuurd in een e-mail of appje. We zien onszelf, u en uw huisdier als een team wat samen wil werken voor de best haalbare uitkomst voor uw huisdier.

Aangezien we eerlijke tarieven hanteren, kunt u er van uitgaan dat wij enkel adviseren wat het beste is voor uw huisdier. Bij ons geen stuntprijzen, gevolgd door overbodige diagnostiek of dito medicatie.

Kosten

We proberen zo transparant mogelijk te zijn over kosten. Daaronder verstaan we ook eerlijke prijzen. Dus bij ons geen lokkertjes om iemand door de deur te krijgen. Eerlijke prijs, eerlijk product, geen verrassingen. Dit gaat gepaard met een bepaalde kwaliteit.

Standaard van zorg: Kwaliteit

Net als bij een hoop andere beroepen, is het lastig om van je dierenarts de kwaliteit in te schatten. In tegenstelling tot wat een hoop mensen denken, is er bij dierenartsen weinig tot niks geregeld als het gaat om nascholing of kwaliteit van diensten. Niet iedere kliniek en niet iedere dierenarts heeft dus dezelfde kwaliteitsstandaarden als het gaat om de behandeling van uw huisdier.

Bij Dierenkliniek Dordrecht hebben we een erg hoge standaard, die toch praktisch toepasbaar en betaalbaar blijft. De praktijkeigenaar en dierenarts, Mathijs, maakt hierbij gebruik van zijn jarenlange ervaring in de meest vooraanstaande kliniek van Europa, en zijn tijd in landen met “minder”.

Een voorbeeld van deze hoge kwaliteit kunt u terugvinden in onze uitleg over de Kwalteit van Anesthesie.

Health 3.0

De diergeneeskundige wereld heeft in de afgelopen jaren een aardige ontwikkeling doorgemaakt. Als je dit in drie fases verdeelt, ziet dit er ongeveer zo uit:

  • Health 1.0 – vroeger

De medicus stelt een diagnose en maakt een behandelplan. Er is wel persoonlijk contact, maar de patiënt heeft geen eigen inbreng en verantwoordelijkheid.

  • Health 2.0 – nu

Investeringsmaatschappijen kopen klinieken op en vormen grote conglomeraten. Dit leidt tot professionalisering, maar gaat ten koste van de persoonlijke aandacht voor mens en dier.

  • Health 3.0 – de toekomst

Het beste van twee werelden: professionele aanpak, efficiëntie én veel aandacht voor het dier, zijn baasje en (niet te vergeten) diens portemonnee.

Wij zijn een groot fan van het Health 3.0 werken. Een filmpje met meer uitgebreide uitleg, vanuit de mensen-medische wereld door ZDogMD kunt u hier bekijken (in het Engels).

Onafhankelijk

Dierenkliniek Dordrecht is een onafhankelijke kliniek. Het is geen onderdeel van een keten of groep. Het grote voordeel hiervan is dat we een onafhankelijke poortwachter zijn voor de zorg.

Anders gezegd: zou u het fijn vinden als uw huisarts verplicht zou zijn om te verwijzen naar een bepaald ziekenhuis, puur omdat zijn werkgever ook de eigenaar is van dat ziekenhuis? Of heeft u liever een onafhankelijke huisarts, die gewoon naar de beste specialist doorverwijst?

Hetzelfde geldt voor managementlagen: onze organisatie is heel plat. De dierenarts-eigenaar werkt ook gewoon op de werkvloer. We hebben dus geen van-hogerhand-opgelegde verkoopdoelen. Als wij iets adviseren, is dat omdat wij er achter staan.